Jaarlijkse tradities bij Stichting Joëlle’s Helping Hand

Een KIKA-beer of een Buddy-knuffel

Om bij ziekenhuisopnames op speciale dagen een beetje troost te bieden!

Jaarlijkse traditie

Joëlle heeft in de twee jaren van ziek zijn ontzettend veel ziekenhuisopnames gehad. De moeilijkste opnames waren die op de speciale dagen. Zij haalde altijd ontzettend veel troost uit haar knuffels. De Stichting heeft daarom besloten om jaarlijks in de decembermaand knuffels te schenken aan kinderen die tijdens de feestdagen in december opgenomen zijn.  Velen die de stichting een warm hart toedragen doneren na oproep op facebook het aankoopbedrag van één of meer knuffels aan de stichting. De stichting koopt vervolgens van alle deze donaties de knuffels in. Er wordt gekozen voor de Buddy-knuffel van stichting STOPhersentumoren of voor de Kika-beer van Stichting kinderen kankervrij. Hiermee worden ook nog deze stichtingen financieel ondersteund.

Jaarlijkse traditie

Bingo prijzen en prikcadeautjes

• Jaarlijks staan de ouders van Joëlle* op een aantal regionale markten t.b.v. de stichting. In januari wordt een deel van de opbrengst van de laatste markt van het jaar ervoor besteedt aan het inkopen van bingoprijzen voor de Bingo-middagen van het UMCG KinderTV . Een activiteit waar alle kinderen die opgenomen zijn aan deel kunnen nemen. Zelfs de kinderen die bedlegerig zijn. Zij kunnen via de uitzending op tv meespelen.
  • De stichting schenkt een aantal keer per jaar prikcadeautjes aan de poli kinderoncologie van het UMCG.
  • Vanaf dit jaar komt er nog iets nieuws bij m.b.t. de SEH van het Scheperziekenhuis. Daar komen we nog op terug zodra alles rond is.

Voorgaande jaren…

• In december 2018 zijn er 154 Kika-beren ingekocht en geschonken aan kinderen die tijdens de feestdagen opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG, het prinses Maxima Centrum voor Kinderoncologie, het Scheper Ziekenhuis Emmen en de SEH van het SZE.

Collin Koops

• In 2017 zijn er Buddy-Knuffels ingekocht bij stichting STOPhersentumeren. Deze zijn in de decembermaand geschonken aan alle kinderen, die opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG en aan de kinderen van de Kinderrevalidatie in Beesterzwaag.
  • In 2016 zijn er Buddy-Knuffels van stichting STOPhersentumoren geschonken aan alle kinderen die tijdens de kerstdagen opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG. Een aantal zijn naar de SEH van het UMCG gegaan en een aantal naar de afdeling radiologie voor in de Cadeau-kast. Na iedere bestraling krijgt een kind een stempel en na vijf stempels mag er een cadeau uit de kast worden gekozen.
  • In 2015 zijn er in de decembermaand Buddy-knuffels van de Stichting STOPhersentumoren geschonken aan de afdeling Kinderoncologie van het UMCG om deze uit te delen aan de kinderen, die tijdens de Kerstdagen waren opgenomen.