Jaarlijkse tradities bij Stichting Joëlle’s Helping Hand

Een KIKA-beer of een Buddy-knuffel

Om bij ziekenhuisopnames op speciale dagen een beetje troost te bieden!

Jaarlijkse traditie

Joëlle heeft in de twee jaren van ziek zijn ontzettend veel ziekenhuisopnames gehad. De moeilijkste opnames waren die op de speciale dagen. Zij haalde altijd ontzettend veel troost uit haar knuffels. De Stichting heeft daarom besloten om jaarlijks in de decembermaand knuffels te schenken aan kinderen die tijdens de feestdagen in december opgenomen zijn.  Velen die de stichting een warm hart toedragen doneren na oproep op facebook het aankoopbedrag van één of meer knuffels aan de stichting. De stichting koopt vervolgens van alle deze donaties de knuffels in. Er wordt gekozen voor de Buddy-knuffel van stichting STOPhersentumoren of voor de Kika-beer van Stichting kinderen kankervrij. Hiermee worden ook nog deze stichtingen financieel ondersteund.

Jaarlijkse traditie

Bingo prijzen en prikcadeautjes

• Jaarlijks staan de ouders van Joëlle* op een aantal regionale markten t.b.v. de stichting. In januari wordt een deel van de opbrengst van de laatste markt van het jaar ervoor besteedt aan het inkopen van bingoprijzen voor de Bingo-middagen van het UMCG KinderTV . Een activiteit waar alle kinderen die opgenomen zijn aan deel kunnen nemen. Zelfs de kinderen die bedlegerig zijn. Zij kunnen via de uitzending op tv meespelen.
  • De stichting schenkt een aantal keer per jaar prikcadeautjes aan de poli kinderoncologie van het UMCG.
  • Vanaf dit jaar komt er nog iets nieuws bij m.b.t. de SEH van het Scheperziekenhuis. Daar komen we nog op terug zodra alles rond is.

Voorgaande jaren…

• In 2021 zijn maar liefst 175 !!! Kika-beren gesponsord. Hierdoor kan € 2266,25 overgemaakt worden aan Kika! Voor het zevende jaar schenken we deze Kika-beren aan alle kinderen die tijdens de Kerstdagen zijn opgenomen in het UMCGroningen en het SZEmmen. De extra beren worden verdeeld onder: de SEH van het SZEmmen, de SEH UMCG, onder de broertjes en zusjes vd opgenomen kinderen die in het Rmd-huis verblijven en de kinderoncologie voor onverwachtse spoedopnames. En mogen er dan nog extra beren zijn dan zullen die gaan naar een hulpvraag van afgelopen jaar voor kinderen van opgenomen patiënten in de ggz-Assen, omdat het afscheid zo zwaar valt en er dan een troostknuffel gegeven kan worden.
  • In 2020 zijn bijna 190 Buddy knuffels van de stichting STOPhersentumoren.nl en Kika-beren van Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) geschonken aan de kinderen die tijdens de kerstdagen zijn opgenomen in het UMCG en het SZE.
  • In 2019 zijn 220 Kika-beren ingepakt. Voor sommige afdelingen in een Kerstpapiertje, voor andere in een meer geschikt, neutraal papiertje! Deze zijn verdeeld onder heel veel kindertjes die tijdens de Kerstdagen zijn opgenomen in het Scheper Ziekenhuis Emmen, de afdeling kinderchirurgie van het UMCG, de afdeling kinderoncologie & kindercardiologie van het UMCG, de afdeling Kinder Intensive Care van het UMCG, de afdeling kinderneurologie van het UMCG, de Kinder Intensive Care spoedopnames van het UMCG en de afdeling radiologie/bestralingen van het UMCG. De nog overgebleven beren zijn door de CS Riders uitgedeeld aan broertjes en zusjes van kinderen die opgenomen zijn in het UMCG en die in het Ronald McDonald huis Groningen moeten verblijven.

• In december 2018 zijn er 154 Kika-beren ingekocht en geschonken aan kinderen die tijdens de feestdagen opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG, het prinses Maxima Centrum voor Kinderoncologie, het Scheper Ziekenhuis Emmen en de SEH van het SZE.

Collin Koops

• In 2017 zijn er Buddy-Knuffels ingekocht bij stichting STOPhersentumeren. Deze zijn in de decembermaand geschonken aan alle kinderen, die opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG en aan de kinderen van de Kinderrevalidatie in Beesterzwaag.
  • In 2016 zijn er Buddy-Knuffels van stichting STOPhersentumoren geschonken aan alle kinderen die tijdens de kerstdagen opgenomen waren in het Beatrix Kinderziekenhuis/UMCG. Een aantal zijn naar de SEH van het UMCG gegaan en een aantal naar de afdeling radiologie voor in de Cadeau-kast. Na iedere bestraling krijgt een kind een stempel en na vijf stempels mag er een cadeau uit de kast worden gekozen.
  • In 2015 zijn er in de decembermaand Buddy-knuffels van de Stichting STOPhersentumoren geschonken aan de afdeling Kinderoncologie van het UMCG om deze uit te delen aan de kinderen, die tijdens de Kerstdagen waren opgenomen.